Få inspiration på säljande miljöer i din butik!

 

Skylta rätt

Här finner du exempel på sätt att förbättra din skyltning.

"Du kan antingen tillhandahålla produkter eller så kan du sälja dem med rätt skyltning".

Arbetsflödet i EasyDisplay, gör att du med lätthet bibehåller en professionell nivå på skyltningen och du kan styra försäljning av rätt varor vid rätt tid. Ta gärna en titt på nedanstående tips och exempel så att också du kan förbättra din skyltning. Tveka inte att kontakta oss eller någon av våra partners för ett kostnadsfritt möte där vi kan diskutera just din skyltning.

Kundmagneten

"Kundmagneten" ökar antalet kunder genom att fånga dem i ett köpbeslut:

 

  • Använd stora skyltar utanför affären.
  • Placera dina bästa erbjudanden där flest människor kan se dem.
  • Dina erbjudanden kommer locka kunder till affären. Använder du teknikerna vi har beskrivit så kommer kunden i slutändan köpa både hög och lågmarginalvaror i din affär.

Ge dina kunder en påminnelse

Prisskyltar används för att ge en påminnelse om köp till kunden. Ju större skylt, desto bättre framstår erbjudandet.

 

Arbeta gärna med större skyltar i änden på dina hyllor där du också placerar dina volymvaror. Denna yta kallas "A-yta". Det ger största möjliga försäljning och skapar en känsla av att hela affären är fylld av bra erbjudanden.

 

Plånboksöppnaren

"Plånboksöppnaren" får kunden att köpa mer i hela butiken vilket ökar värdet på din genomsnittliga kundkorg:

 

Skapa ett starkt erbjudande i början av butiken med stora skyltar för att få kunden att plocka en vara tidigt i kundvarvet. Det i sin tur tar bort den psykologiska spärren hos kunden att börja handla och på så sätt plockar de på sig mer varor under butiksvistelsen.

Förbättra upplevelsen av ditt utbud

Antalet skyltar du har i affären påverkar kundens upplevelse av hur stort ditt utbud är. Fler skyltar gör att utbudet känns större. Det är en viktig aspekt då kunder tenderar att välja affärer med så stort utbud som möjligt!

1

Hitta kommunikation

Vägledningsskyltar hjälper kunden att hitta varan men fungerar också som en påminnelse över vad de behöver köpa.

Trestegsmodellen

"Trestegsmodellen" används för att styra kunden till rätt vara i hyllan. Så att du kan öka din vinstmarginal:

2

Uppföljare

Följ upp informationen med en "hyllpratare" för att guida kunden till den del av hyllan du vill att de ska handla ifrån.

3

Markera

När kunden befinner sig i det område du vill att de ska vara, skyltar du de varor du vill sälja.

70% av köpbesluten fattas

i butiken.

Visste du att 70% av alla köpbeslut fattas inne i butiken?

Att 80% av dina kunder inte använder inköpslistor? Tydlig och sammanhållen skyltning fungerar som påminnelse och ökar försäljningen.

 

Tyvärr finns det en hel del exempel på dålig skyltning. Fel priser, splittrat utseende eller helt enkelt alldeles för få skyltar.

 

EasyDisplay är den enkla lösningen att ge din butik professionell skyltning!

Det ska vara enkelt att skylta!

EasyDisplays  grundvärdering är användarvänlighet.

1. VÄLJ EN MALL

2. MARKERA DINA STORLEKAR

3. TRYCK PÅ PRINT

Välj en mall ur någon av våra mallpaket designade av formgivare från EasyDisplay. Sedan är det bara att fylla i mallen med din information.

Kryssa bara i de skyltar och antal du vill skriva ut. EasyDisplay sköter alla uträkningar och skrivarinställningar automatiskt.

Skriv ut dina skyltar i butiken, häng upp dem direkt. Ingen väntan. Resultat direkt!

Gå till EasyDisplay

Skyltsystem

LTG DISPLAY AB

Vintervägen 8

135 40 Tyresö

Telefon: +46 (0)8 712 56 30

 

E-postadress: info@ltg.se

 

LTG Display  All Rights Reserved © 2014.