ICA Gourmet Umeå

EasyDisplay och HP in-store signage!

 

Se filmen om ICA Gourmet Umeå.

Butiken använder sig utav EasyDisplay och HP DesignJet Z5600 som förutom att de lätt kan skriva ut stora skyltar även kan producera skyltar på backlit film. LED skyltarna i filmen visar hur bra resultatet blir!

 

 

LTG söker medarbetare

IT-Projektledare med kunskap inom utveckling

 

Läs hela arbetsbeskrivningen här:

 

Arbetsbeskrivning

 

Ansök genom att skicka ditt CV samt personligt brev till: mikael.ordenius@ltg.se

Vid frågor om tjänsten kontakta Mikael Ordenius (IT-chef)

Tele: 070-190 99 03

 

 

Vi söker dig!

IT-Projektledare

LTG ställer ut på mässan Butikkleverandør 2016 i Norge.

Vi är där för att visa upp lösningar för att öka försäljning i butik genom exponeringslösningar.

Har ni vägarna förbi så besök oss gärna i monter B 04-12

 

Eller läs mer om våra lösningar här

Läs mer om mässan här

 

Butikkleverandør 2016

Norway's biggest retail event for in store technology, equipments & interior

Få inspiration på säljande miljöer för din butik

–skyltgurun på twitter!

 

Kjell ”skyltgurun” Granqvist har nu äntligen börjat sprida sina projekt på twitter. Ni har nu möjligheten att följa projekt runt om i Sverige, ombyggnader som leder till ökad försäljning och en härlig inspirerande butik för era kunder.

Sprid gärna budskapet för en bättre köpupplevelse för folket!

 

Gå in på länken bredvid

 

 

Designtorget väljer EasyDisplay som skyltprogram!

Vi är stolta att presentera att butikskedjan Designtorget har valt

LTG som leverantör av skyltprogram.

Designtorget kommer nu kunna skapa all sin skyltkommunikation via EasyDisplay. Detta innebär att all personal i butikerna enkelt kan skapa pris- och infoskyltar enligt profilens centrala design. Huvudkontoret kommer även att kunna uppdatera utseende på alla butikers skyltar på enkelt sätt för att alltid erbjuda kunderna den senaste informationen.

 

Ord från Kund:

”Vi vill få ett samlat helhetsintryck när vi lanserar nya profilutseendet på Designtorget. Detta är något LTG med EasyDisplay gjort enkelt för oss. Nu har alla säljare på Designtorget möjlighet att på rätt sätt enkelt producera prisskyltar. Detta gör att vi nu har rätt skylt vid rätt tillfälle i hela kedjan”. Martin Appelros, Visual merchandiser, Designtorget.

 

LTG har hjälpt Designtorget med

• Enkelt skapa en tydlig profil för kedjan

• Effektivisera arbetet med skyltning

• Underlätta för centrala kampanjer och skyltar

 

Info om Designtorget;

Butikskedjan Designtorget är en destination för dem som vill upptäcka design och formgivare. De har 13 butiker på attraktiva lägen i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och på Arlanda. Allt för att vara tillgängliga för deras kunder och ge deras samarbetspartners bästa möjliga exponering. Besök gärna deras nyöppnade butik i kulturhuset i Stockholm.

 

Hjälp med skyltning?

Vill ni veta mer om hur LTG kan hjälpa er med effektivisering av er skyltning, kontakta oss gärna

 

 

Upptäck våra trågsystem i Icanyheter den 2015-05-22

Icanyheter kommer att göra  en temabilaga som tar upp smartare lösningar i butik. Vi passar på att informera om våra smidiga trågsystem som är utvecklade för att fungera i hårt belastade butiksmiljöer. Ett system som fungerar, helt enkelt.

 

Läs mer!

Support i världsklass!

Jukka och Andreas på supporten är verkligen ett team som hjälper våra kunder till det yttersta. Detta har än en gång blivit bevisat av en nöjd kund som fått hjälp och service i världsklass!

Vi tycker om våra kunder och de tycker om oss. LTG och supporten vill tacka för förtroendet som samarbetspartner och för uppskattningen från ICA Maxi i Torslanda som skickat ett fint tackbrev och god choklad till supporten.

 

Jukka och Andreas hälsar:

"En nöjd kund är en nöjd support och choklad är ju alltid smarrigt"!

 

 

Philip besöker Hairinvest 2014-11-04

Philip var ute och träffade Greger på Hairinvest som tillhandahåller exklusiva hårvårdsprodukter och arbetsverktyg till frisörsalonger.

Hairinvest vände sig till LTG för att få hjälp med att skapa ökad försäljning på sina varor i de salonger som saluför deras produkter, samt förenkla arbetssättet att skapa skyltar.

 

Vad vi gjorde tillsammans:

 

Förenklade arbetssättet:

Hairinvest använde sig av reklambyråer för att göra skyltar samt i vissa fall skrev de skyltar i Word. Detta tog väldigt lång tid och flexibiliteten att göra olika utseenden och storlekar var minimal och väldigt långsam. Lösningen var att sätta in skyltprogrammet EasyDisplay för att däri skapa mallar som var säljande och flexibla efter de erbjudanden som deras olika kunder ville ha.

Utfallet blev ett otroligt lyft! Nu kan de skapa en kampanj på några sekunder och skriva ut dessa själva och börja sälja dag ett. Detta medförde många fördelar; de kan nu effektivt konkurrera mot andras erbjudanden lokalt. Anpassad skyltning i salongerna efter de förutsättningar som finns på plats, storlek på skylt efter möjlig skyltyta.

 

Tips och idéer på skylting samt material:

Philip gav råd i skyltning gällande vad som var säljande med en skylt och hur placering av dessa genererar mest försäljning. Philip tog även fram hållare för skyltarna för att skapa ett professionellt intryck hos kunden och underlätta för deras säljare.

 

Resultatet:

Hairinvest har fått större hyllplats och starkare skyltning både i salongerna och deras skyltfönster. Detta har genererat både ökad försäljning och ett mer känt varumärke hos slutkunden.

 

Det ska var enkelt att skylta!

LTG ger er verktygen och kunskapen. Vill ni också ha hjälp med att optimera er skyltning, tveka inte att kontakta oss.

 

Försäljningsutveckling för hela butiken:

Dan före dan, innan vi satte upp skyltarna                     - 4 %

Dan före                                                                     - 2 %

 

Första dagen skylten kom upp                                      + 15,3 % (Onsdag)

Andra dagen                                                              + 16,8 % (Torsdag)

Tredje dagen                                                              + 6,7 % (Fredag)

Fjärde dagen                                                              + 9,5 % (Lördag)

Femte dagen                                                              + 5,8 % (Söndag)

 

27 % ökning i volym en vanlig fredag jämfört med skärtorsdagen som tidigare var butikens bästa dag. Vilket innebar 3800:- i ökade nettointäkter än skärtorsdagen.

 

Det är klart att det går att väcka kunderna, det här är bara början. Jag och Maths har satt upp en målsättning hur mycket butiken ska öka på 2 år. Den håller vi för oss själva. Vi har fler ess i rockärmen.

 

Kjells ”Säljtips för butiken”:

  • Ta reda på unika fördelar som er butik vill marknadsföra (t.ex., smörgåstårta, catering, fikabröd, grillad kyckling, plockgodis, Ekologiskt, Färdiglagad mat, sallader, egenproducerat) dessa ska marknadsföras genom en säljande skylt i LED
  • Sätt skylten där 100% av kunderna ser den

 

 

Kjell Tipsar 2014-10-16

Kjell, var ute och satte 8st LED-skyltar på ICA

nära Bergsgatan i Sundsvall, resultatet var följande:

Ny hemsida 2014-09-08

Vi är stolta över att få presentera vår nya hemsida för LTG Display AB. Mycket har hänt den senaste perioden inom LTG, lansering av EasyDisplay 8, utlandsetablering och många andra positiva framgångar inom företaget. Med allt detta kände vi att även hemsidan behövde ett lyft i rätt riktning. Här kan ni hitta allt från tips på hur ni kan öka er försäljning i butiken med enkla knep, ni finner även verktygen för att göra detta möjligt. Webshoppen har bibehållet utseende i dagsläget, så att ni lätt känner igen er vid beställningar.

Skyltsystem

LTG DISPLAY AB

Vintervägen 8

135 40 Tyresö

Telefon: +46 (0)8 712 56 30

 

E-postadress: info@ltg.se

 

LTG Display  All Rights Reserved © 2014.